Uutiset

Zlatan ja V90 tavoittivat miljoonia

29.08.2016, Volvo Viesti Elokuu / 2016, Uutiset

Jalkapallolegenda Zlatan Ibrahimovićin tähdittämä Volvo V90-kampanja tavoitti ennätysyleisön. Kesän mittaan mainosvideoita oli ladattu sosiaalisen median kanavissa yli 41 miljoonaa kertaa, ja kampanjasta laadittiin yli 1 300 artikkelia, joiden lasketaan tavoittaneen yli miljardi lukijaa.Kahdesta mainosfilmistä koostuva kampanja ajoittui jalkapallon EM-kisojen yhteyteen. 

Ensimmäisessä videossa Zlatan muistelee nousuaan Malmön vaatimattomista oloista kansainväliseksi urheilutähdeksi. Toisessa osassa hän lähtee matkalle, jossa käydään lävitse uran ylä- ja alamäkiä ja päädytään takaisin Malmön Rosengårdiin. 

Maajoukkueuransa päättävälle Zlatanille videoiden tekeminen oli tunteikasta.

– Minun on aika ripustaa paitani naulaan ja antaa uuden sukupolven nousta esiin. Haluan katsoa eteenpäin, en menneisyyteen, Zlatan pohtii.

Kampanjan perusajatuksena oli juhlia yksilöllisyyttä.

– Zlatanin ja Volvon matkoilla on monia yhtäläisyyksiä. Emme olisi päässeet nykyiseen asemaamme, jos olisimme tehneet asiat samalla tavalla kuin kaikki muut, huomauttaa Anders Gustafsson, Volvo Car Groupin Euroopan, Lähi-idän ja Afrikan toimintojen johtaja.

Suomessa kampanjaa tuettiin sosiaalisen median lisäksi ottamalla Volvo Viesti -lehdestä 10 000 kappaleen eripainos Zlatan-kansilla. Niitä jaettiin EM-kisojen alla Helsinki-Vantaan lentokentällä 10 matkustajaputkessa, joiden kautta lähtivät kaikki Pariisiin suunnanneet lennot.